Sporo zmian prawnych wychodzących naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców wchodzi w życie od początku stycznia 2013 roku. O najważniejszych z nich informować będziemy w tych dniach na tej stronie. Na początek ułatwienia w obowiązku meldunkowym.
Dotychczas każdy, kto zmieniał miejsce zamieszkania najpierw musiał wymeldować się w jednym urzędzie, aby dopiero w drugim urzędzie móc zameldować się w nowym miejscu. Teraz wystarczy powiadomić o zmianie tylko jeden urząd i w nim załatwimy już wszystkie formalności. Równocześnie na dokonanie obowiązku meldunkowego mamy teraz więcej czasu. Obowiązujący dotąd termin 4 dni, w ciągu których należało zameldować się w nowym miejscu został wydłużony do 30 dni. Dodatkowo formalności z tym zwiazane będzie mógł załatwić ustanowiony pełnomocnik.
Dopełniając obowiązku meldunkowego nie ma już konieczności podawania m.in. informacji o wykształceniu i obowiązku wojskowym, zniesiono także sankcje za niedopełnienie obowiązku meldunkowego.
Osoby wyjeżdżające za granicę dotąd musiały to zgłaszać, jeśli wyjazd planowany był na ponad 3 miesiące. Teraz dotyczy to wyjazdów na okres powyżej sześciu miesięcy.