Uroczyste Otwarcie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych dla Gminy Dębno w Woli Dębińskiej
13 marca 2023 roku miało miejsce uroczyste otwarcie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych dla Gminy Dębno w Woli Dębińskiej. Całkowity koszt inwestycji to niemal 2,5 mln zł z czego dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 5 Ochrona Środowiska, Działanie 5.2 Rozwijanie systemu gospodarki odpadami, Poddziałanie 5.2.2 Gospodarka odpadami - SPR, z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to 1.697.394,75 zł.
Zakres robót wykonanych:
Budowa Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych dla Gminy Dębno w Woli Dębińskiej
Gmina Dębno pozyskała środki finansowe w ramach dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 5 Ochrona Środowiska, Działanie 5.2 Rozwijanie systemu gospodarki odpadami, Poddziałanie 5.2.2 Gospodarka odpadami - SPR, z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na Budowę Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych dla Gminy Dębno w Woli Dębińskiej w wysokości 1.697.394,75 zł. Całkowity koszt inwestycji to niemal 2,5 mln zł.
Zakres prac:
Bezpieczna Małopolska - Etap II samochody Ochotniczej Straży Pożarnej
Gmina Dębno wraz z partnerami realizuje projekt zakładający zakup 47 lekkich samochodów ratownictwa technicznego z funkcją gaśniczą. Partnerami Projektu są Gminy, które zostały wybrane w ramach ogłoszonego Konkursu. Zarząd Województwa Małopolskiego Uchwałą nr 1903/22 z dnia 2 listopada 2022 r. wybrał 28 Partnerów na listę podstawową oraz 24 na listę rezerwową.
W ramach projektu dokonano zakupu nowego lekkiego samochodu ratownictwa technicznego
z funkcją gaśniczą dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Perle.
Całkowita wartość samochodu wynosi 275 200,00 złotych z czego:
Liderem projektu jest Województwo Małopolskie, a projekt realizuje Biuro Inwestycji Strategicznych, które odpowiada za przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej, pozyskanie środków UE i ich późniejsze rozliczenie.
Realizacja Projektu przyczynia się do zwiększenia skuteczności i szybkości reagowania, jak również poprawi warunki pracy służb działających na rzecz bezpieczeństwa i ratownictwa w Województwie Małopolskim. Dzięki temu nastąpi wzmocnienie potencjału technicznego małopolskich służb ratowniczych w sytuacjach zagrożenia, w zakresie: klęsk żywiołowych (pożarów i powodzi), katastrof technicznych, wypadków komunikacyjnych, awarii.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu V Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 - Działanie 5.1 Adaptacja do zmian klimatu, Poddziałanie 5.1.2 Wsparcie służb ratunkowych.
Całkowita wartość Projektu: 13 128 416,00 PLN
Kwota dofinansowania (85% EFRR): 11 159 153,60 PLN
Kwota dofinansowania z Budżetu Państwa (10%): 1 312 841,60 zł
Lata realizacji 2022-2023.
Kompleksowe unieszkodliwienie wyrobów azbestowych w gminach subregionu tarnowskiego
Nr Projektu: RPMP.05.02.02-12-0115/19
Program: Regionalny Program Operacyjny Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020
Oś 5: Ochrona Środowiska
Działanie:5.2 Rozwijanie systemu gospodarki odpadami
Źródło współfinansowania: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Beneficjent projektu (partner wiodący):Gmina Szczucin
ul. Wolności 3, 33-320 Szczucin
Gminy partnerskie: Bolesław, Borzęcin, Ciężkowice, Dąbrowa Tarnowska, Dębno, Lisia Góra, Mędrzechów, Olesno, Radgoszcz, Radłów, Szczucin, Zakliczyn i Żabno
Cele projektu:
Projekt ma na celu poprawę warunków sanitarnych i ochronę środowiska naturalnego poprzez ograniczenie emisji włókien azbestowych do powietrza.
Cele szczegółowe to:
Rezultaty projektu:
¾ zwiększenie komfortu życia społeczeństwa, poprzez zapewnienie mieszkańcom możliwości życia w zdrowym środowisku i oddychania czystym powietrzem,
¾ wzrost świadomości ekologicznej mieszkańców Gmin, co może wpłynąć również na ich rozwój ekonomiczny,
¾ ochrona środowiska przyrodniczego i kulturowego gminy
¾ spadek zanieczyszczeń do środowiska naturalnego
¾ zmniejszenie liczby zachorowań, będących bezpośrednim wpływem wyrobów azbestowych.
Koszty całkowite: 1 871 353,91 zł
Dofinansowanie: 1 497 928,00 zł
Rozpoczęcie realizacji projektu: 14 kwietnia 2022 r.
Zakończenie realizacji projektu: 30 września 2023 r.
Budowa parkingu dla samochodów osobowych typu Park&Ride w Biadolinach Szlacheckich
Gmina Dębno zrealizowała projekt polegającego na budowie parkingu typu Park&Ride w Biadolinach Szlacheckich. Inwestycja została sfinansowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Nowo wybudowany parking powstał przy budynku PKP w Biadolinach Szlacheckich. Budowa obiektu jest odpowiedzią na zapotrzebowanie dla mieszkańców na miejsca postojowe przy PKP. Obiekt działa w systemie "Parkuj i Jedź" ("Park&Ride"), co oznacza, że przeznaczony jest wyłącznie dla użytkowników, którzy po zaparkowaniu, pozostawiają pojazdy i dalszą podróż kontynuują środkami transportu zbiorowego. W celu poprawy bezpieczeństwa na terenie obiektu, został on ogrodzony i oświetlony. Do dyspozycji mieszkańców jest 50 miejsc parkingowych, w tym 2 dla osób niepełnosprawnych oraz zadaszona wiata z 30-ma miejscami dla rowerów.
Celem budowy parkingu "Parkuj i Jedź" jest integracja transportu komunikacji zbiorowej z komunikacją indywidualną. Inwestycja stwarza możliwości dla mieszkańców pobliskich okolic, którzy pozostawiają samochody, a także rowery na parkingu, celem przesiadki do środków zbiorowej komunikacji (PKP).
Całkowity koszt zadania: 510 353,01 zł
Dofinansowanie: 424 999,94 zł
Projekt: "Wymiana niskosprawnych źródeł ciepła na nowoczesne kotły węglowe w wybranych gminach powiatów brzeskiego, tarnowskiego i dąbrowskiego" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 - Oś priorytetowa 4. Regionalna polityka energetyczna, Działanie 4.4 Redukcja emisji zanieczyszczeń do powietrza, Poddziałanie 4.4.3 Obniżenie poziomu niskiej emisji (paliwa stałe) - SPR.
Projekt zmierzał do ograniczenia niskiej emisji, na które w partnerstwie z innymi samorządami pozyskano dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego.
Wnioskodawcą dla projektu była Gmina Gnojnik, która wytypowana została jako lider projektu, natomiast partnerami zaangażowanymi w realizację zadań poza Gminą Dębno były jeszcze następujące Gminy: Borzęcin, Czchów, Szczurowa, Szczucin, Wietrzychowice oraz Zakliczyn.
Projekt "Wymiana przestarzałych kotłów węglowych na nowoczesne źródła zasilane gazem i biomasą w wybranych gminach powiatów brzeskiego, tarnowskiego i dąbrowskiego" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 - Oś priorytetowa 4. Regionalna polityka energetyczna, Działanie 4.4 Redukcja emisji zanieczyszczeń do powietrza, Poddziałanie 4.4.2 Obniżenie poziomu niskiej emisji - SPR.
Projekt zmierzał do ograniczenia niskiej emisji, na które w partnerstwie z innymi samorządami pozyskano dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego.
Wnioskodawcą dla projektu była Gmina Gnojnik, która wytypowana została jako lider projektu, natomiast partnerami zaangażowanymi w realizację zadań poza Gminą Dębno były jeszcze następujące Gminy: Borzęcin, Czchów, Szczurowa, Szczucin, Wietrzychowice oraz Zakliczyn.
Zintegrowany produkt turystyczny Subregionu Tarnowskiego "Trasy rowerowe Pogórza"
nr umowy o dofinansowanie RPMP.06.01.04-12-0094/17-00-XVII/389/FE/18 z dnia 27.09.2018
W Dębnie wzdłuż drogi "Dębno przez Wieś" wybudowano ścieżkę rowerową. Wymienione zadanie zostało zrealizowane przez samorząd gminy w ramach projektu: Zintegrowany produkt turystyczny Subregionu Tarnowskiego "Trasy Rowerowe Pogórza".
Zadanie współfinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 obejmowało powstanie niemal dwukilometrowego odcinka dla rowerzystów. Nowoczesna ścieżka rowerowa z kostki brukowej zapewnia amatorom aktywnego spędzania wolnego czasu bezpieczeństwo i komfort poruszania się w terenie o nasilonym ruchu pojazdów. Inwestycja zaplanowana została na dwa lata, w 2019 roku zostało wykonane 700 metrów chodnika za kwotę ponad 650 tys. z czego ponad 450 tys. stanowi pozyskana dotacja. W 2020 roku zakończono prace zarówno przy budowie trasy jak i wytyczeniu ścieżki na terenie gminy. Koszt realizacji całości przedsięwzięcia inwestycyjnego przekroczyła 1 mln. 440 tys. złotych, z czego ponad 870 tys. zł stanowi dotacja pozyskana ze środków unijnych.