Trzecią edycję projektu "Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego podsumowano w Zespole Szkół w Woli Dębińskiej. Efekty pracy z wykorzystaniem najnowocześniejszych metod pedagogicznych prezentowało 23 uczniów z klasy pierwszej.
W ramach projektu szkoła otrzymała pomoce dydaktyczne o wartości 8 tys. zł. Głównym celem opracowywanych przez nauczycieli zajęć, które w każym etapie obejmowały 50 godzin, było rozwijanie inteligencji wielorakich zgodnie z metodą Howarda Gardnera. Forma edukacji poprzez zabawę pozwoliła lepiej rozpoznać umiejętności i zainteresowania dzieci, a nauka nie ograniczała się bynajmniej do przyswajania teoretycznej wiedzy. Uczestnicy zajęć zdobywali także m.in. umiejętność organizacji pracy, uczyli się kreatywności, odpowiedzialności i współpracy.
Podczas zajęć wykorzystywano niestosowane wcześniej pomoce dydaktyczne takie jak... szczudła, chusta animacyjna, teatrzyk z pacynkami czy ser szwajcarski. Były zajęcia wokalne i taneczne, przygotowywano przedstawienie teatralne. Przy pomocy rodziców powstał w szkole park dinozaurów, których poznawanie było motywem przewodnim projektu.
Umiejętności zdobywane w ramach projektu pozwoliły uczniom zdobywać laury na wielu konkursach. Sabina Bolek zajęła II miejsce w ogólnopolskim konkursie plastycznym "Mój Brzechwa", Karolina Lewandowska była najlepsza w ogólnopolskim konkursie plastycznym "Moja Mama" i druga w konkursie o straży pożarnej na szczeblu gminnym, a wyróżnienie przypadło Amelce Okrzesie. Natalia Przeklasa została natomiast laureatką małopolskiego konkursu literacko-plastycznego "Moja mama, mój tata w wierszu i na obrazie", a Zuzanna Kania wywalczyła III lokatę w piosence angielskiej na szczeblu gminnym.
Podobne projekty realizowano także w innych szkołach naszej gminy. Więcej o ich rezultatach będzie można przeczytać w najbliższym numerze "Życia Gminy Dębno".