Załączniki do pobrania:
Wniosek o ustalenie numeru porządkowego
Szczegóły sprawy:
Referat |
Wydział Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej oraz Ochrony Środowiska Godziny pracy: poniedziałek 7:30 -16:30 |
Osoba odpowiedzialna |
Tomasz Oberc |
Opis sprawy |
Ustalanie numerów porządkowych dla budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej, wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania. |
Kogo dotyczy |
Osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej |
Wymagane dokumenty |
Wniosek o ustalenie numeru porządkowego dla budynku zawierający: 1. imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy oraz jego adres, 3. informację o położeniu budynku, którego dotyczy wniosek, według danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków (wskazanie na jednostkę ewidencyjną, obręb, numer działki ewidencyjnej), Do wniosku należy dołączyć kopię mapy zasadniczej, ewidencyjnej, z projektem podziału, topograficznej w skali nie mniejszej niż 1:10000 lub kopię projektu zagospodarowania działki lub terenu. |
Miejsce składania pism |
Wniosek o ustalenie numeru porządkowego można składać: osobiście w Punkcie Obsługi Klienta, wysyłać na adres: Urząd Gminy Dębno, Wydział Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej oraz Ochrony Środowiska, Wola Dębińska 240, 32-852 Dębno, przesłać w formie elektronicznej za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP lub opatrzony bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym. |
Termin i sposób załatwienia |
Niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy. Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego dla budynku. |
Opłaty |
Nie dotyczy. |
Podstawa prawna |
1. Art. 47 a ust. 5 w związku z art. 47 a ust. 4 pkt 5 lit. a ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287 z późn. zm.) 2. Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2012 r., poz. 125) 3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 267 ze zm.) |
Tryb odwoławczy |
Nie dotyczy. |
Inne informacje |
1. O ustalenie numeru wnioskować może właściciel lub osoba faktycznie władająca nieruchomością. 2. Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru. 3. W przypadku gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu. |